
وزیر نیرو از موافقت رئیس جمهور نسبت به معافیت وزارت نیرو در واریز درآمد حاصل از فروش آب و برق به مشترکان به حساب سازمان هدفمندی یارانهها از سال 93 خبر داد.
رئیس کمیته برق کمیسیون انرژی مجلس از رایزنی با دولت برای حل مشکلات صنعت برق با کمک منابع صندوق خبر داد .
حسین امیری نماینده مردم زرند و رئیس کمیته برق کمیسیون انرژی مجلس در این نشست اظهار داشت: کمیته برق از کمیتههای فعال کمیسیون انرژی است و ما هم از مشکلات صنعت برق در بخش دولتی و خصوصی آگاهی داریم.
امیری در ادامه افزود: صرفنظر از بحثهای سیاسی و سختیهایی که کارشناسان در بخش تولید و توزیع برق دارند، این مشکلات را درک کرده و در جهت رفع آنها برنامهریزی میکنیم.
وی در ادامه افزود: حفظ وضعیت موجود و اینکه مشترکین دچار خاموشی نشوند و پاسخگویی به متقاضیان جدید که سالانه 1.5 میلیون نفر به آنها اضافه میشود از چالشهای این بخش است.
امیری گفت: برای رفع این مشکلات با ایجاد طرحهایی مانند صادرات برق، استفاده از انرژی خورشیدی و ... باید به توسعه انرژی بیاندیشیم.
وی افزود: در راستای اعلام و رفع مشکلات ذکر شده و نیز مشکلات تولیدکنندگان قطعات نیروگاهها طی نامههایی که به مجلس دادهایم، اعلام کردیم که مشکل اصلی در این بخش، نقدینگی است.
رئیس کمیته برق کمیسیون انرژی مجلس گفت: نظارت کارشناسان دولت را در این زمینه باید مورد توجه قرار داد و ما نیز طرح جامعی را در مجلس ارائه دادهایم که صرفهجویی در سوخت فسیلی در آن دیده میشود.
وی در ادامه با اشاره به لزوم ایجاد توازن در استفاده از برق گفت: با وضع تعرفه و عوارضی که از مصرفکنندگان میگیریم، میتوانیم این توازن را برقرار کنیم.
امیری در خاتمه با اظهار امیدواری نسبت به رفع مشکلات صنعت برق، افزود: با توجه به مشکلات موجود و هشدارهایی که به مجلس دادهایم، از دولت خواستهایم اجازه دهد از محل منابع صندوق توسعه برای رفع این مشکلات، مبالغی تعلق گیرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نشست مشترک نمایندگان و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با مسئولین استانی بعد از بازدید از نیروگاه خورشیدی شرکت برق منطقهای استان خراسان رضوی ظهر امروز برگزار شد.
حسین امیری نماینده مردم زرند و رئیس کمیته برق کمیسیون انرژی مجلس در این نشست اظهار داشت: کمیته برق از کمیتههای فعال کمیسیون انرژی است و ما هم از مشکلات صنعت برق در بخش دولتی و خصوصی آگاهی داریم.
امیری در ادامه افزود: صرفنظر از بحثهای سیاسی و سختیهایی که کارشناسان در بخش تولید و توزیع برق دارند، این مشکلات را درک کرده و در جهت رفع آنها برنامهریزی میکنیم.
وی در ادامه افزود: حفظ وضعیت موجود و اینکه مشترکین دچار خاموشی نشوند و پاسخگویی به متقاضیان جدید که سالانه 1.5 میلیون نفر به آنها اضافه میشود از چالشهای این بخش است.
امیری گفت: برای رفع این مشکلات با ایجاد طرحهایی مانند صادرات برق، استفاده از انرژی خورشیدی و ... باید به توسعه انرژی بیاندیشیم.
وی افزود: در راستای اعلام و رفع مشکلات ذکر شده و نیز مشکلات تولیدکنندگان قطعات نیروگاهها طی نامههایی که به مجلس دادهایم، اعلام کردیم که مشکل اصلی در این بخش، نقدینگی است.
رئیس کمیته برق کمیسیون انرژی مجلس گفت: نظارت کارشناسان دولت را در این زمینه باید مورد توجه قرار داد و ما نیز طرح جامعی را در مجلس ارائه دادهایم که صرفهجویی در سوخت فسیلی در آن دیده میشود.
وی در ادامه با اشاره به لزوم ایجاد توازن در استفاده از برق گفت: با وضع تعرفه و عوارضی که از مصرفکنندگان میگیریم، میتوانیم این توازن را برقرار کنیم.
امیری در خاتمه با اظهار امیدواری نسبت به رفع مشکلات صنعت برق، افزود: با توجه به مشکلات موجود و هشدارهایی که به مجلس دادهایم، از دولت خواستهایم اجازه دهد از محل منابع صندوق توسعه برای رفع این مشکلات، مبالغی تعلق گیرد.
- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13920907000686#sthash.rzNNY7ua.dpuf
به گزارش خبرگزاری مهر، حمید چیتچیان در تشریح مهمترین مشکلات پیش روی
وزارت نیرو، گفت: قیمتهای تکلیفی خدمات آب و برق با هزینههای تمام شده
تفاوت و فاصله معنا داری دارد.
وزیر نیرو با اعلام اینکه در قانون برنامه پنجم این مسئله پیش بینی شد که
هرگاه قیمت تکلیفی را قانون گذار یا دولت تعیین کند، باید مابه التفاوت تا
هزینه تمام شده پرداخت شود ولی این موضوع تاکنون در طول برنامه پنجم اجرا
نشده است تصریح کرد: این موضوع باعث شده تا وزارت نیرو به شدت تحت فشار
قرار بگیرد.
این عضو کابینه دولت تدبیر و امید، افزود: از طرف دیگر از همین مقادیر
بسیار کمی که در اختیار وزارت نیرو قرار میگیرد سازمان هدفمندی نیز بخشی
را برای پرداخت یارانه ها به مردم بر میدارد که اینهم یک فشار مضاعف است.
این مقام مسئول با یادآوری اینکه تا پایان برنامه پنجم قرار بود قیمت فروش
آب و برق به حد قیمت واقعی برسد، اظهار داشت: از سال آینده با رئیس جمهور
توافق کرده ایم که وزارت نیرو از پرداخت مبالغ که به سازمان هدفمندی قرار
است بدهد، معاف شود که اگر اجرایی شود مشکل وزارت نیرو در این خصوص رفع
خواهد شد.
وی با اشاره به افزایش روز به روز بدهی هیا وزارت نیرو، تبیین کرد: در بخش
برق به طور متوسط هزینه تبدیل انرژی، توزیع، انتقال به طور متوسط برای هر
کیلووات ساعت برق برابر 680 ریال است ولی قیمتی که طبق قانون هدفمندی قرار
بوده بود ما از مردم دریافت کنیم 430 ریال است پس از قیمت 680 ریال تا 230
ریال 250 ریال تفاوت دارد. که این یک موضوع است.
چیت چیان تاکید کرد: از طرف دیگر از 430 ریال هم قرار شده 166 ریال به
سازمان هدفمندی پرداخت شود پس برای وزارت نیرو تنها 264 ریال باقی می ماند.
وزیر نیرو با بیان اینکه از این 264 ریال برخی سازمانها و ارگانها پول برق
خود را پرداخت نکردند، خاطرنشان کرد: آنچه تحقق پیدا کرده است حدود 220
ریال است یعنی برای هر کیلووات ساعت برق 680 ریال منهای هزینه سوخت که
یارانه ای بوده که دولت پرداخت میکند وجود دارد و 220 ریال برای وزارت
نیرو باقی میماند.
رنج توان :16200KVA الی 315
رنج ولتاژ : 11KV ،10KV ،6.3/6.6KV ، 5.5/6KV ، 4.16KV ،3.3KV ،2.6KV
مد کنترلی :
V/F Characteristic
Flux Vector Control
Sensor less Flux vector control
closed-loop controluith encoder
Medium Voltage Schneider
www.simatec.ir
اطلاعات محصول مدیوم ولتاژ :
Type:
ATV 1200
Brief description:
Medium Voltage Drive System with multi-pulse transformer and low voltage inverter cascade provides a
sinusoidal sine wave at both input and output with low THD(i).
Power ranges :
315 ... 16200 kVA
Voltage ranges :
2.4 kV on request
3.3 kV
4.16 kV
5.5 / 6.0 kV
6.3 / 6.6 kV
10 kV
11 kV on request
Output frequency :
0.5 … 120 Hz for V/f characteristic
0.5 ... 70 Hz for vector control
Control method :
V/f characteristic,
flux vector control
sensorless flux vector control
closed-loop control with encoder
Interfaces :
10 inch LCD touch screen as operating panel in the enclosure door,
I/O ports analog logic,
Connection via Modbus, Modbus TCP, Ethernet IP, Profibus or DeviceNet
Protection degree :
IP31 design of the enclosure
IP41 enclosure design optional available
IP42 enclosure design optional available
Further reading :
Information about project planning and order can be found in this document.
مشکلات اقتصادی و صنعتی کشور ، عوارض و پیامدهای جبران ناپذیری در فعالیت های اقتصادی و کسب و کار ها به ویژه در بخش خصوصی داشته است که ادامه این روند آسیب های جدی را به کل کشور وارد خواهد کرد.
کنفدراسیون صنعت ایران در گزارشی هم چالش ها و مشکلات پیش روی دولت آتی را در حوزه صنعت و معدن کشور بیان کرده است . این کنفدراسیون صنعت ایران در گزارشی ، اهم چالش ها و مشکلات پیش روی دولت آتی را در حوزه صنعت و معدن کشور بیان کرده است .
این کنفدراسیون بعد از اعلام چالش ها و مشکلات بخش صنعت ،راهکارهای برون رفت از این بحران را نیز معرفی کرده است.
راهکار ها
دولت باید در نقش جدید خود زمینه ظهور نظارت متفاوت در عرصه های مختلف سیاسی اجتماعی و اقتصادی را فراهم کند و نهادها، سازمان ها و موسسات در چارچوب قانون پاسخگو باشند.همچنین فرایند شفاف سازی آزاد اطلاعات و قابلیت دسترسی آسان به آن فراهم شود و مشارکت مردم در امور جامعه رعایت شده و امکان عملیاتی کردن طرح ها و برنامه ها ، ایجاد تفاهم ملی با محوریت چشم انداز و اشعه آن مورد توجه قرار گیرد.
کنفدرایسون صنعت ایران معتقد است که باید امنیت اقتصاد بخش خصوصی از طریق ایجاد ساز و کارهای گسترش حقوق مالکیت فراهم شود و نهاد های توسعه ای تقویت شده و شرایط یکسان فعالیت برای بخش خصوصی و دولتی ایجاد شود و برونگرایی اقتصادی و رقابتی بودن آن مورد توجه قرار گیرد همچنین مقررات و قوانین زائد محیط کسب و کار و ساختارهای انحصاری حذف ، بنگاه های اقتصادی رقابتی شده و با فساد مالی مبارزه شود.
همچنین آزاد سازی نرج ارز با مکانیزم بالا ، واگذاری نقل و انتقالات ارز به خریداران و فروشندگان ، خصوصی سازی با هدف توانمند شدن بخش خصوصی ، مالکیت ، سرمایه گذاری و صادرات صنعتی ، تکنولوژی و پژوهش ، مکان یابی تولید ، تشکل ها و بهره وری صنعتی در توسعه فعالیت صنعتی تاثیر گذار است.
کنفدراسیون صنعت ایران معتقد است چنانچه بخواهیم به اهداف افق 1404 دست یابیم باید با شناخت دقیق منابع مالی ، بالا بردن سطح استفاده از منابع آب ، زمین و شرایط طبیعی ، واگذاری کامل معادن به سرمایه گذاران کاشف و استفاده بهینه از امتیازات فرهنگی و تاریخی در این راه گام برداریم.
برگرفته از خبرگذاری ایلنا
هر چند تصویر می شد سامانه های کنترل صنعتی در برابر حملات سایبری مصون می باشند ، اما حواث سال های اخیر حاکی از شدت ضعف ساختار این سامانه ها و نیاز مبرم آن ها به استفاده از راهکارهای مقاوم سازی و تدافعی است . روش های بسیاری جهت بهبود امنیت سایبری این سامانه ها وجود دارد که برخی از مهم ترین آن ها عبارت است از :
به روز رسانی plc ها ، تجهیزات صنعتی
به روز رسانی سیستم عامل و نرم افزار های مورد استفاده جهت برنامه نویسی و پایش فرآیندهای صنعتی
مشخص کردن دقیق تمام شبکه هایی که به شبکه صنعتی متصل هستند
استفاده از دیواره های آتش
استفاده از تجهیزات IID و IPS
استفاده از محیط DMZ
بکارگیری شبکه های خصوصی مجازی VPN
استفاده از متدهای احراز هویت قوی
بستن درگاه ها و جلوگیری از دسترسی به سامانه از طریق درگاه ها USB
استفاده از آنتی ویروس های مطمئن و قوی
راضی نگهداشتن کارمندان
استفاده از متدهای رمز نگاری بسیار قوی
استفاده از پروتکل های ارتباطی امن
و ...
بی شک ظهور سامانه های صنعتی از جمله DCS و SCADA و اتصال آن به شبکه جهانی ، تاثیر شگرفتی در توسعه فرآیندهای کنترلی زیر ساخت های حیاتی کشور ها ، به ویژه نظارت و کنترل تجهیزات از راه دور داشته است .
هرچند این پیشرفت و توسعه ، آسیب پذیری های جدیدی را نیز به همراه داشته که بحث امنیت سایبری سامانه های کنترل صنعتی را به چالش کشیده است . از این منظر شناخت کامل بسترها و بخش های آسیب پذیر و همچنین تهدیدات ناشی از آنها امری لازم و ضروری است .پس از شناخت بخش های آسیب پذیر سامانه های صنعتی بررسی راهکارهای تدافعی و بهبود سطح ایمنی ، از جمله اقدامات است که در کاهش تهدیدات و خطرات احتمالی نقش بسزایی دارد . از جمله مهم ترین این اقدامات می توان به بهره گیری از استانداردها و توصیه نامه های ارتقای امنیت سایبری اشاره کرد.